Sluchový test miminek
40 amerických a 40 švédských miminek - byly podrobeno sluchovému testu, aby se zjistilo, zda dokáží rozlišovat mezi anglickými a švédskými výrazy. Děti dostaly dudlíky a vědci sledovali jejich reakce, když děti slyšely švédská a anglická slova.
Reakce dětí byly takové, že americké děti "důsledně“ cucaly dudlík více, když slyšely slova ve švédštině, pro ně tedy slova neznámá. To stejné se stalo, když švédské děti slyšely výrazy v angličtině – rovněž se frekvence cucání zrychlila. Vědci usuzují, že děti mají schopnost rozeznat známé a neznámé zvuky již v děloze, protože je nepravděpodobné, že by se je naučily rozeznávat tak rychle po porodu. Sluch se plodu rozvíjí kolem 24. týdne těhotenství.
Tyto nové poznatky podporují dřívější teorii, že mozek novorozence není nepopsaný list. V roce 2009, jiná studie tvrdila, že novorozenecké výkřiky jsou podobné řečovým vzorům svých rodičů, což naznačuje, že se děti rodí s vrozeným smyslem napodobovat zvuky svých rodičů.Vědci analyzovali více než 1000 nahrávek výkřiků 30 francouzských a 30 německých miminek a zjistili, že francouzské děti křičely se stoupající melodií (podobně jako francouzsky mluvící) a německé děti křičeli s klesajícím přízvukem (podobně jako německy hovořící).
Tato studie dospěla k závěru, že si děti v děloze mohou v posledním trimestru zapamatovat zvuky z vnějšího světa, zejména hudbu a hlasy.