Přejít k hlavnímu obsahu

Kojící oblečení - nutnost nebo marketingový tah?

Kojení

Móda je způsob sebevyjádření. Krátce po porodu jsou ale možnosti značně omezené. Potřeba nakojit dítě vás může potkat kdekoliv a tomu je třeba přizpůsobit šatník. Je ale speciální oblečení opravdu nutné nebo se hravě obejdete i bez něj? 
 

Proměny 

V těhotenství se tělo mění a rozdíl mezi prvním a finálním měsícem je často i kolem patnácti kilogramů a mnoha desítek centimetrů v pase. Je jasné, že bez pružných látek a elastického pasu, volných šatů a tunik to žena nezvládne. Nic nesmí stahovat ani pnout, žádoucí nejsou ani knoflíky a zipy nebo těsné šněrování. Pohodlí je nadevše. 

Kojící oblečení 

Po porodu je situace jiná. Některé ženy si z nemocnice nesou sotva dva kilogramy a většinu váhy nechají na porodním sále. Jiné vypadají skoro stejně a s přebytečnými kily bojují ještě několik měsíců. Kojení se ale nevyhne ani jedna z nich. Vyjma případů, kdy se dobrovolně rozhodnou nahradit mateřské mléko umělou stravou nebo ze zdravotních důvodů ten způsob není možný. Kojení je sice přirozený proces, který buduje vztah mezi matkou a dítětem, prcka uklidňuje a dodává tu nejlepší možnou směs vitamínů a živin. Venku a mezi lidmi je ale situace ošemetná a zdaleka ne každá žena se cítí ve své kůži. A právě proto se na trhu kdysi dávno objevilo oblečení speciálně pro kojení. 

Většina žen na něj nedá dopustit. Má jednoduchý střih, je pohodlné a umožňuje diskrétní kojení, aniž by bylo nutné odhalovat víc než je na veřejnosti nutné. Právě to je u kojícího oblečení velké plus. 

Už dávno jsou pryč doby, kdy musel žena vykasat tričko a odhrnout podprsenku, aby se dítě mohlo přisát. O pohoršené nebo naopak lačné pohledy kolemjdoucích nebyla nouze. Žena se cítila nesvá a dítě přišlo o veškeré soukromí. Bylo to pro obě strany velmi nekomfortní. Kojení zkrátka přitahuje pozornost všech. 

Skromná nabídka 

Běžně v konfekci je to se sháněním kojícího oblečení dost špatné a k mání je jen pár kousků, ale ve specializovaných obchodech pro děti a rodiče je nabídka naštěstí široká. Stejně tak se na tyto zákazníky zaměřují mnohé švadlenky. Je to sice dražší, ale plně odpovídá kvalitě, materiálu a hlavně provedení na míru. Mnohé ženy se dokonce do šití pustí samy, když nemohou sehnat to, co by přesně odpovídalo jejich představám a potřebám. 

Parametry 

Kojící oblečení vypadá na první pohled jako každé jiné, ale má speciální švy a průchody, aby se žena lépe dostala k hrudníku a mohla dítě nakrmit a zároveň nemusela tričko vykasat až pod krk a být z poloviny nahá. Nejjednodušší způsob je “kapsa” vedená od podpaží k pasu, v postranním švu, kde bývá nenápadné zapínání na druky, skrytý zip, suchý zip (ten ale z důvodu rizika škrábání během nošení není příliš častý) nebo jen hlubší záložka, na kterou jsme zvyklí u moderního povlečení. Stačí rozhrnout a je hotovo. 

Stejné je to i u šatů. A problém není ani netradiční materiál. Bavlněný úplet je základ a pro ženy po porodu je to nejpohodlnější možná varianta, ale často využívaný je i len nebo mušelín, který s každým praní měkne. 

Cena k neuvěření 

Ten největší problém je v tom, že kojící oblečení je často o dost dražší než to klasické. Není problém tričko za tisíc korun a šaty za dvojnásobek. Je to jako se vším, co se týká dětí. Cena je nadsazená a výrobci zkouší, jestli ženy podlehnou a připlatí si. Některé ano, jiné nikoliv. A je to škoda, protože kojící oblečení má velký potenciál a pro ženy i miminka je to způsob, jak mít i mezi lidmi chvilku pro sebe. Ono stres při krmení a nedostatek času na něj může způsobit neklid, problémy s přisátím, sníženou chuť k jídlu nebo dokonce reflux

Pokud se tedy nechcete zbytečně vydat z peněz a přesto si užít všech výhod kojícího oblečení, jeden způsob přeci jen existuje. Mnozí výrobci se spojují s celebritami, které jsou právě v období po porodu a spolupracují s nimi na propagaci svých výrobků. Sledujícím se tak nabízí jedinečná možnost pořídit tento sortiment s výraznou slevou.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.
CAPTCHA